Wednesday, November 27, 2013

kutip ~


nak kata aku kejam.
teruskan
nak kata aku mulakan
teruskan
silakan
sampai puas
sampai aku gamam telan semua benda.
engkau ketawa.

manusia kan?
tak boleh tengok manusia lain selesa.

jujur lah!
yes! aku marah
sekalipun aku benci
sekalipun aku teriak
aku bukan jenis tunjuk
aku biarkan
aku take a risk
cuba tegur
selagi mampu
secuba mungkin untuk ikhlaskan hati

itu aku beb ?
wa jenis tak ambil pusing ,
tak amik pusing mulut lonkang manusia

aku peduli?
tipu kalau tak
tapii
sekali aku cakap tawar.
aku cuba biarkan dan tak cuba kutip

kau faham?

selagi kaw tatap ayat aku dalam dalam
engkau tak faham
meyh?
datang hadap dan tanya aku..
aku tak kejam wei..
aku manusia.
aku pown buat salah.
even sebesar zarah particle pown aku pernah

tapi..aku tanam dalam diri.
untuk tak lelah.
utuk tak amik kisah cakap manusia
supaya
tak menyesal di kemudian hari

persetankan?
ade aku kisah..
dan aku bole gerenti..
mereka yang mahu aku jatuh
boleh jamin ke
bole corak ke masa depan aku?

the answer is NO !



No comments:

Post a Comment